Fire forslag til branding af Lolland-Falster

I løbet af blot 24 timer leverede en branding-workshop hele fire bud på, hvordan man kan brande Lolland-Falster.

Det var egentlig meningen, at der blot skulle leveres ét bud på, hvordan man kan brande Lolland-Falster med udgangspunkt i Sydhavsøernes fødevareprofil. Men der kom fire forskellige bud med hver deres unikke budskab.

Folkemødet på Bornholm bøde fra fredag til lørdag (17.-18. juni) på et anderledes arrangement, da brandingbureauet AM gav sig selv den opgave i løbet af en 24-timers workshop at levere et bud på en brandingstrategi for Sydhavsøerne. Business Lolland-Falster var blevet bedt om at give nogle input, inden startskuddet gik for workshoppen fredag.

Workshoppen havde udover brandingbureauets samarbejdspartnere deltagelse af bl.a. repræsentanter fra Lolland-Falster Lovestorm, som via facebook fik indhentet masser af direkte input fra folk på Lolland-Falster

I deres oplæg til workshoppen fortalte adm. direktør Mikkel Wesselhoff og forretningschef for Landbrug & Fødevarer, Steffen Lund, at Lolland-Falster udover en lang række kvalitetsfødevarer har en meget stor primær landbrugsproduktion, samt at landsdelen nu også begynder at skimte konturerne af en kommende Femern Bælt forbindelse og en større tilknytning til Europa, ligesom man på Lolland-Falster ofte oplever et særligt fællesskab.

Lørdag var de to sammen med borgmestrene John Brædder (Guldborgsund) og Holger Schou Rasmussen (Lolland) inviteret til præsentationen af resultatet fra Workshoppen. Der var fire bud på forskellige veje, man kunne gå:

“Madøerne” kunne være Lolland-Falsters nye navn med henvisning til, at her er maden – ikke mindst den spisestederne serverer – i en klasse for sig

Med udgangspunkt i sukkerroerne kunne Lolland-Falster under navnet “Sugarland” brande sig på alt det, der hører til det søde liv, såsom natur, plads, frihed – iblandet humoristiske søde skulpturer på udvalgte stedet såsom kæmpeslikkepinde.

Med udgangspunkt i den kommende Femern forbindelsen kunne Lolland-Falster brande sig at være forbindelsesled mellem Danmark og Europa, men også som forbindelsesleddet i en lang række andre relationer.

Med udgangspunkt i det nære, naturen, fødevarerne og fællesskabet kunne Lolland-Falster under overskriften “Dyrk” sætte fokus på de værdier, og fødevarer, der er noget særligt for Lolland-Falster.

Der var stor ros fra folkene fra Sydhavsøerne til det kreative hold, der havde viet 24 timer til Lolland-Falster og leveret et hav af inspiration.


Gå ikke glip af det nye
Tilmeld dig nyhedsbrevet.