Ny kæmpe-kampagne: Flere danske gæster til Sydhavsøerne

Danskerne skal tættere på Sydhavsøenes fortræffeligheder og unikke mentalitet. Det er hensigten bag en ny kampagne, der skal tiltrække danske gæster til destinationen. Kampagnesatsningen skal desuden modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turisme-erhverv.

Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om Sydlige himmelstrøg. En ny kampagne skal imidlertid gøre destinationen til et oplagt valg, når danskerne planlægger sommer- og efterårsferie.

-Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed – både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på. Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, fortæller destinationschef i Visit Lolland-Falster Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka 3 millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turisme-erhverv.

-Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt-til-ansigt. De besøgende skal opleve, at det kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden, fortsætter destinationschefen.

Det tætteste Danmark kommer på Stillehavsøerne

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson set i forhold til antallet af besøgende. 1.8 millioner overnatninger valgte destinationen i 2019, hvilket gør Sydhavsøerne til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. I følge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

– Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste Danmark kommer på Stillehavsøerne – og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med 1½ time til Rådhuspladsen.

En national indsats  

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

-Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af corona-krisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, slutter Brian Lindorf Hansen


Gå ikke glip af det nye
Tilmeld dig nyhedsbrevet.