Turisme

Turisme

Lolland-Falster er, målt på antal overnatninger, den største turismedestination i Østdanmark uden for Hovedstadsområdet. Næsten 10% af Danmarks kyst (ca. 600 km.) strækker sig rundt om Lolland-Falster. Der er potentiale til langt mere turismeomsætning på Lolland-Falster, og vi hjælper både eksisterende og nye turismevirksomheder med at finde deres marked.

Visit Lolland-Falster

Det bedste sted at sælge dine turismeprodukter og -ydelser er via turismeportalen visitlolland-falster.dk. Vi hjælper alle lokale turismevirksomheder med at blive synlige via portalen.

Besøg portalen eller henvend dig med spørgsmål til info@businesslf.dk

Lolland-Falster kataloget

Turisterne kan også finde dig offline med en annonce i Lolland-Falster kataloget, som vi producerer i samarbejde med Lolland-Falsters Folketidende og de lokale turismeaktører.

Hør om mulighederne for at være en del af næste års katalog hos destinationschef Brian Lindorf Hansen.

Presseture

Som en del af vores samlede markedsføring af Lolland-Falster arrangerer vi ture for dansk og udenlandsk presse.

Kontakt destinationschef Brian Lindorf Hansen, hvis du har ideer til presseindsatser eller er journalist/blogger med ønske om hjælp til din fortælling.

Samarbejde med alle

Vi er i tæt dialog med de turismeansvarlige i Lolland og Guldborgsund Kommune, og sammen søger vi til stadighed at udvide kredsen af lokale samarbejdspartnere.

Vil du høre mere om den fælles turismeindsats, så kontakt destinationschef Brian Lindorf Hansen.

Tyskerne løfter lokal bæredygtighed

Tyskerne løfter lokal bæredygtighed

Lolland-Falster har godt fat i nogle af de mest miljøbevidste turister, nemlig tyskerne. Og det er godt for det lokale turismeerhverv, men det stiller også krav. “Den stigende grønne bevidsthed hos turisterne fra Tyskland rummer både en risiko og et...

Telegigant gæstede Ny Kirstineberg Gods

Telegigant gæstede Ny Kirstineberg Gods

Danmarks største teleselskab gæstede for nylig Ny Kirstineberg Gods lige uden for Nykøbing. Besøget er en sjældenhed i branchen lokalt, der generelt har svært ved at tiltrække storkunder uden for lokalområdet. Ifølge forpagter på Ny Kirstineberg, Martin Kronborg, bør...

Turisme: Vækstforløb hjælper corona-ramte virksomheder

Turisme: Vækstforløb hjælper corona-ramte virksomheder

11 virksomheder har siden oktober 2019 deltaget i et intensivt vækstprogram målrettet turismeerhvervet. Formålet var oprindeligt at videreudvikle deltagernes kompetencer med henblik på at søsætte nye produkter og services – men så ramte coronakrisen. Med ét blev fokus...