CASE: Butik Lohse
I forbindelse med generations-skifte i Hos Lohse, der forhandler mode og lingeri til kvinder, ønskede den nye indehaver sparring til en fremadrettet strategi- og forretningsplan, der matcher kravene til en moderne detailvirksomhed.
Business Lolland-Falster trådte ind i rollen som sparringspartner for virksomheden omkring forretningsledelse, logistik, salg, rekruttering og digitalisering, og virksomheden blev inviteret med i et kursusforløb om onlinesalg.
Med nye kompetencer vedrørende online-mulighederne udviklede indehaveren forretningen til en fysisk/online virksomhed. Webshoppen skabte således 50% af omsætningen, og 95% af alle onlinekøb bliver foretaget af kunder, der bor uden for Lolland-Falster.
Når en lokal virksomhedsejer henvender sig med ønske om at optimere sin forretning med henblik på øget salg, træder Business Lolland-Falster naturligvis til, blandt andet på grund af det åbenlyse potentiale for at bevare og/eller skabe arbejdspladser. Derudover har det en afsmittende effekt på det lokale shoppingmiljø, når det går skidt eller godt for den enkelte butik. At hjælpe én forretning er således også hjælp og inspiration for andre.