CASE: Keis Guld og Sølv
Keis Guld & Sølv har eget værksted og salg Nykøbing F. og Næstved. Indehaveren ønskede at udnytte virksomhedens online potentiale yderligere end ved blot at have en hjemmeside.
Business Lolland-Falster inviterede indehaveren med i et forløb om udnyttelse af de digitale muligheder. Indehaveren deltog i kursus og modtog én-til-én sparring om virksomhedens udviklings-potentialer.
Virksomheden udviklede en helt ny onlineportal, hvor kunderne kan få vurderet gamle smykker med henblik på salg eller omsmeltning/redesign. Dermed har virksomheden udvidet sit marked til hele Skandinavien.
Henrik Keis, Indehaver
Den fysiske butikshandel viger for internethandlen, men for den enkelte butik er det ikke altid lige enkelt, i hvilken retning den digitale forretningsudvikling bør gå. Mulighederne for den enkelte er mange, og derfor er der også mange faldgruber. Et vellykket udviklingsforløb handler ikke blot om at lære om onlinesystemer og algoritmer, men i høj grad også om at stille skarpt på virksomhedens særlige styrker og at gøre sig nye opdagelser om dette. I den proces er den personlige sparring et afgørende parameter, som styrker synlighed online og markedsføring, men også den strategiske bevidsthed.