To mennesker i solstole foran vinmark

CASE: Hideaway Vingård

bæredygtighed og stedets potentialer


Opgave

Hideaway Vingård på Fejø kombinerer vinproduktion med traktørsted, overnatningssted samt en oplevelseshave med træer fra middelhavsområdet, herunder en samling af over 80 figen-sorter. Virksomheden leverer vin til gourmet-restauranter i København, arrangerer vinsmagnings-events samt har eget salg online og på vingården. Indehaveren ønskede at analysere og skærpe sit målgruppefokus i forbindelse med en opskalering af salgs- og markedsføringsindsatsen.

Løsning

Virksomheden fik lejlighed til at gennemføre testbesøg med to forskellige målgrupper fra henholdsvis Nordtyskland og København og fik derigennem ny viden om, hvilke krav kunderne stiller, og hvilke kvaliteter de særligt lægger vægt på. Blandt andet på baggrund af dette blev der udarbejdet en række arbejdspapirer samt en vækstplan for virksomheden. Virksomheden fik desuden hjælp til at beskrive stedets særegne historie og bæredygtighedsprofil. Visit Lolland-Falster er partner i det EU-støttede projekt Væksttur, hvorfra virksomheden fik tildelt et forløb med en privat konsulent til at gennemføre processen.

Resultat

Hideaway udarbejdede en strategi for sin fremadrettede markedsføring, herunder SoMe-indsatsen. Virksomheden iværksatte to marketingkampagner rettet dels mod et B2B-segment, dels mod borgere i udvalgte områder. Der blev desuden skabt et øget fokus på virksomhedens kerneydelse, vinproduktionen, i forhold til salg og branding.

Derfor hjælper vi

Fødevarer og naturoplevelser markerer sig klart på listen over de kvaliteter, der kendetegner og profilerer Lolland-Falster som turismedestination. Det er helt i tråd med turismestrategien at bidrage til et løft af en virksomhed, der har et dokumenteret kvalitetsprodukt og som ønsker at opskalere sin indsats. Virksomheden bidrager ikke blot til at styrke den samlede turismeprofil, både for Fejø, Æbleøerne og hele Lolland-Falster, men skaber også lokale arbejdspladser med potentiale for flere.

Vil du vide mere?