PEDERSTRUP Bed&Breakfast - indkørsel gennem skov

CASE: Pederstrup B&B

markedsføring og samarbejder
i turismen skaber vækst


Opgave

Et ægtepar etablerede Pederstrup Bed and Breakfast og fik flotte anmeldelser. Men tilstrømningen af kunder modsvarede ikke de flotte udsagn fra kunderne, og indehaverne ønskede derfor hjælp til at udvikle virksomheden med fokus på tiltrækning af flere gæster.

Løsning

Visit Lolland-Falster valgte efter en indledende screening at invitere Pederstrup Bed and Breakfast ind i et forløb med en privat konsulent. Det gav adgang til sparring og rådgivning omkring udvikling og beskrivelse af stedets identitet og oplevelsesmuligheder. Desuden blev der udarbejdet en vækstplan og arbejdet med konceptudvikling.

Resultat

Pederstrup Bed and Breakfast fik udarbejdet en stærk historiefortælling og oplevede en stærk vækst i belægningstallene. Virksomheden igangsatte desuden en løbende udvikling af oplevelsestilbud baseret på lokale samarbejder. 

Pederstrup Bed & breakfast - indkørsel

”Vi har været glade for samarbejdet og har fået et godt udgangspunkt for vores videre udvikling af virksomheden.”

Lene Holse, Medindehaver

Pederstrup Bed & Breakfast - vitrineskab med te og kaffe
Pederstrup Bed & breakfast set fra haven

Derfor hjælper vi

Mange mindre turismevirksomheder i landsdelen er familiedrevet. De leverer produkter og service i høj kvalitet, men mangler ofte konkrete erfaringer med konceptudvikling og kommunikation. Det betyder dels, at de går glip af mulig omsætning, dels at de ikke bidrager optimalt til den samlede markedsføring og profilering af landsdelen. Når en turismevirksomhed løfter sin egenfortælling og rækker ud efter lokalt samarbejde, bliver den også en kilde til andres inspiration. 

Vil du vide mere?