CASE: Vinoteque Marittima
Indehaveren af vinhandlen Marius Mortensen i Nykøbing F. ønskede at etablere udeservering, men savnede den rette lokation. Han besluttede derfor at tænke utraditionelt og undersøge muligheden for at indrette bar i et skib.
Business Lolland-Falster var sparringspartner ved besigtigelse af en række købsemner samt i forbindelse med etablering af et driftsbudget for denne særlige virksomhed. Business Lolland-Falster skabte desuden kontakt til lokale finansieringsmuligheder hos LAG og vejledte i forhold til en ansøgning.
Etablering af “Vinoteque Marittima. Vin & Kaffebar” blev en realitet. Ud over initiativtagerens eget indskud og LAG-midler bidrog 40 private lokale investorer til at rejse i alt 2 mio. kr. til etableringen. Et 50 meter langt skib har skabt en ny oplevelse i havnemiljøet i Nykøbing F.
Jes Jonigk, indehaver
Specielle forretningsinitiativer kræver ofte særlig opmærksomhed,
da mængden af risikofaktorer typisk er større. Projekter, der fremstår markant og centralt i byrummet, har desuden en ekstra kvalitet i, at de styrker den lokale identitet og iværksætterlyst.