Instagram for begyndere

Bliv skarp på platformen kan og hvad du kan bruge den til!

Rundt regnet bliver der uploadet 100 millioner fotos og videoer hvert døgn på Instagram. Og 25 millioner er antallet af virksomheden på Instagram.
Dvs. at du godt kan regne med at en stor del af din virksomheds målgruppe også er til stede på platformen og bruger den aktivt.

Det betyder at hvis du gerne ville ses og findes af målgruppen, så er Instagram nok ikke et dårligt sted at starte med sin digitale markedsføring.

Der vil på kurset være fokus på hvordan du selv, med forskellige værktøjer, kan bruge Instagram bedre end I gør i virksomheden i dag. Vi dykker ned i hvordan Instagram virker – hvad har den egentligt af særlige funktioner, hvad betyder det hele, og hvordan bruger man det så.

Der bliver også tid til at kigge på hvordan man laver det gode opslag med de ”rigtige” billeder/videoer.
Efterfølgende skal vi snakke tendenser og hvordan man skaber relationer.

Du lærer også hvad det vil sige at tagge, samt hvad hashtags og Reels er.

Underviser: Undervisningen varetages af Betina B. Otzen.Hun underviser til daglig i sociale medier, hjemmesider, kundeservice og kommunikation.  Når hun deler ud af sine praktiske erfaringer, får du masser af inspiration til din digitale strategi og lærer, hvordan du bedst kommuniker på de sociale medier.

Hvilke emner dækker kurset?

  • Grundlæggende viden om Instagram
  • Gennemgang og brug af platformens mange forskellige funktioner
  • Kommunikation med målgruppen
  • ”Det gode opslag” og hvordan det laves
  • Læring omkring Reels, tagging og hashtags

Du vil lære følgende:

  • Viden om og forståelse af Platformen som et led i markedsføringen
  • Viden om Reels – og hvordan de kan bruges
  • Viden og forståelse for hvorfor brugen af hashtags er vigtig
  • Konkrete værktøjer til at bruge platformen til bl.a. billeder og opslag
  • Viden om hvordan man skiller sig ud fra mængden og skaber tættere relationer til ens følgere

Målgruppen for kurset: Kurset er rettet mod alle, der arbejder, eller gerne vil arbejde med Instagram som et led i markedsføringen i virksomheden. Hvad enten man allerede er i gang eller er helt nybegynder så er der masser af gode tips og tricks at hente. Og der er en hands-on tilgang til emnet der gør det muligt at gå hjem og arbejde videre i virksomheden med det lærte.

Kursets niveau:Kurset er åbent for alle og kræver ikke forudgående kendskab til emnet. Det er designet til at være tilgængeligt for både nybegyndere og dem med mere erfaring i området. OBS! Kurset indeholder ikke gennemgang af tekniske opsætninger af Meta Business eller skift fra privat til professionel konto.

Forberedelse: Har man ikke en Instagram konto, kan det være en god ide at oprette på forhånd, da det ikke er noget der er afsat tid til på dagen. Der er dog ingen krav om man har lavet noget indhold i form af opslag eller lign. Ønsker man at se sin egen Instagram konto på en pc medbringes en sådan. Men det er fuldt muligt kun at medbringe en mobil, i det ikke alle funktioner der kan tilgås fra en pc.

Business Lolland-Falster afholder dette kursus i samarbejde med Betina B. Otzen og Scandinavian Impact.

Ved tilmelding af mere end 5 deltagere, bedes du kontakte Klaus Larsen på +45 3162 9009.

Der vil være morgenmad fra kl. 8.15.
Undervisningen starter kl. 8.30.

TID

26. august 2024

08:15 - 15:00

STED

Sukkerfabrikken 26, Sakskøbing

Pris

Medlemmer: gratis
Ikke-medlemmer: 1495,-kr. ex. moms

Tilmeld