PR – sådan får du omtale i medierne

Få konkrete redskaber til, hvordan du bedst og mest effektivt kommer igennem mediernes nåleøje – og dermed får uvurderlig omtale af din virksomhed og arbejdsplads.

Positiv medieomtale kan have stor værdi for en virksomhed på flere fronter. Dels gør omtale i medierne det muligt at nå bredt ud til potentielle kunder (uden at skulle betale for reklamer og annoncer.) Og dels kan positiv omtale være med til både at tiltrække og fastholde medarbejdere, hvilket er væsentligt nu, hvor der er rift om arbejdskraften.

Underviser: Gitte Meyer Madsen er uddannet journalist og har arbejdet på begge sider af det redaktionelle skrivebord. På syvende år ejer og driver hun PR- og kommunikationsbureauet Meyer Medier, hvor hun bl.a. laver PR for virksomheder og nogle af landets største ngo’er.
Tidligere har hun arbejdet i et årti som reporter, redaktør og hovedsageligt studievært på hovedstadsområdets regionale tv-station TV 2 Lorry (i dag TV 2 Kosmopol.) Hun har også været presseansvarlig i børnerettighedsorganisationen BØRNEfonden (i dag PlanBørnefonden.)

Emner vi kommer omkring kurset:

  • Du vil få en grundlæggende viden om, hvordan journalister arbejder.
  • Du vil få en forståelse for, hvad medierne typisk opfatter som en god historie.
  • Du vil få gode råd og konkrete redskaber til, hvordan du griber en presseindsats an.

Du vil lære følgende:

  • Hvordan du bygger en pitchtekst og en pressemeddelelse op.
  • Hvordan du målretter din henvendelse til forskellige medier – og hvorfor det er vigtigt.
  • Hvordan du helt konkret tager kontakt og ’sælger’ din historie til både lokale, regionale og landsdækkende radio-, tv- og trykte medier.
  • På kurset vil der være øvelser samt grundig feedback.

Målgruppen for kurset: Kurset er ideelt for dig, der er iværksætter, eller som arbejder med PR, fx som ansat i en mellemstor eller stor virksomhed eller som ejer/leder af en lille virksomhed, hvor du selv står for at skabe synlighed om din forretning.

Kursets niveau: Kursus er på begynderniveau og primært designet til dig, der er ny i arbejdet med PR. Det kan dog også være et kursus for dig, som er garvet, men som godt kunne tænke dig ny og inspirerende input til, hvordan du får din historie gennem nåleøjet til medierne.

Forberedelse: Kurset kræver ingen forberedelse, men du er velkommen til at medbringe relevante problemstillinger, du er stødt på i dit pressearbejde, som vi kan vende i plenum. Medbring gerne computer hvis muligt.

Business Lolland-Falster afholder dette kursus i samarbejde med Meyer Medier og Scandinavian Impact.

Ved tilmelding af mere end 5 deltagere, bedes du kontakte Klaus Larsen på +45 3162 9009.

Der vil være morgenmad fra kl. 8.15.
Undervisningen starter kl. 8.30.

TID

22. oktober 2024

08:15 - 11:30

STED

Sukkerfabrikken 26, Sakskøbing

Pris

Medlemmer: gratis
Ikke-medlemmer: 795,-kr. ex. moms

Tilmeld