Udgivet
22. maj 2023
“Jeg søgte en sparringspartner og det fik jeg.”
Sådan siger Kristina Rasmussen om sit samarbejde med Business Lolland-Falster. Kristina Rasmussen har siden 2004 drevet Damernes og Herrernes frisør i Nakskov og havde længe haft tanker om at udvikle forretningen. Men hun manglede input og nogle at spille bold op af.
“Jeg talte med en veninde om mit behov for sparring, og om at jeg havde overvejet at få en professionel bestyrelse. Hun foreslog mig at kontakte Business Lolland-Falster. Jeg har tidligere deltaget i et lederforløb og et bæredygtighedskursus hos dem, men jeg havde slet ikke tænkt på, at der var mulighed for sparring hos dem. Så jeg ringede og blev hurtigt sendt videre til Thomas. Og derfra gik det stærkt”, siger Kristina.
“Kristina er et rigtigt godt eksempel på en moderne butiksejer. Hun har fokus på nye muligheder, og hun tør at række ud efter hjælp”, siger Thomas TH Rasmussen, forretningsudvikler hos Business Lolland-Falster.
“Det er hårdt at drive forretning, og man kan ikke ene kvinde eller mand både håndtere personaleledelse, vareindkøb, regnskab og alle mulige andre driftsopgaver, samtidig med at man får styr på en udviklingsplan for hele virksomheden. Det er blandt andet der, hvor Business Lolland-Falster kan gøre en forskel for vores medlemmer”, fortæller han.
Kristina sælger også tøj i sin frisørsalon og hun havde et ønske om at gøre mere ud af den del af forretningen. Efter en række samtaler med Thomas fik hun styr på en ny indretning af salonen og tips til gode tilbud på inventar.
“Vi startede med at flytte kaffemaskinen, og vi endte med faktisk at have skabt en helt ny forretning, hvor både salonen og tøjbutikken kommer til deres fulde ret, og hvor vi har fået meget mere ud af vinduesfacaden. Kunderne er glade, og mine frisører er også glade, fordi det har samtidig forbedret deres arbejdsforhold”, siger Kristina Rasmussen.
Efter de indledende sparringer med Business Lolland-Falster gik Kristina og hendes ansatte i gang med ombygningen. Det varede hele juleferien og lidt til, men det var det hele værd, synes hun.
“Jeg bliver så glad, når jeg kommer i butikken.”
Hør Kristina Rasmussen fortælle om den hjælp hun fik af Business Lolland-Falster. Det er Søren Knudsen fra Business Lolland-Falster, der har taget plads i frisørstolen.
Udgivet
22. maj 2023