Udgivet
1. juli 2022
Det er myldret frem med positive erhvervs- og turismenyheder dette forår, og 2022 markerer på flere planer en række milepæle for Lolland-Falster. Jeg tillader mig at fremhæve 5 gode nylige eksempler:
Turismetallene for Lolland-Falster brager i øvrigt frem, og jeg forventer, at vi inden længe fortæller lidt mere om det på hjemmesiden. Jeg kan dog afsløre, at de udenlandske turister, som vi har måtte undvære under Coronarestriktionerne, har savnet os. Udlandet er nemlig vendt tilbage for fuld skrue. I alt beskedenhed har Visit Lolland-Falster også lagt en stor indsats i at markedsføre vores landsdel især til nabolandene, og vi kan konstatere, at der er tillid til fortællingen om, at Lolland-Falster er et godt sted at holde sin ferie.
Tillid er en vigtig komponent, og i Business Lolland-Falster mærker vi tilliden fra investorer og virksomheder i det øvrige Danmark og udland. I øjeblikket arbejder vi på at effektivisere vores indsats i forhold til tiltrækning af virksomheder, fordi vi ganske enkelt oplever en stigende erhvervsinteresse for vores landsdel.
Tilliden eksisterer i høj grad også internt i vores landsdel. Der arbejdes på tværs som aldrig før – mellem virksomheder, organisationer og mellem myndigheder og erhvervsliv. Vi har tillid til hinanden, og der er også masser af selvtillid at spore blandt lokale erhvervs- og turismevirksomhederne. Når vi så ovenikøbet også kan konstatere, at der er masser af kompetence blandt de lokale virksomheder, og at vores landsdel har et kæmpe potentiale fx. i kraft af Femern Bælt-forbindelsen og den grønne omstilling, så… Ja, så er det ikke så ringe endda 🙂
Lolland-Falster er på en god kurs, og vi har tillid, kompetencer og potentialer med på rejsen.
Tak for et forrygende forår på Lolland-Falster og god sommer!
Mikkel Wesselhoff, adm. direktør
Business Lolland-Falster og Visit Lolland-Falster
Udgivet
1. juli 2022